Jak to zařídit


Mohu si licenci koupit někde online a vše si zařídit sám?

  • Preferujeme osobní přístup ke každému zákazníkovi, proto nás v případě zájmu o OptiLynx neváhejte kontaktovat. To ale neznamená, že bychom k Vám museli "vyslat technika" aby vám systém zprovoznil - potom, co společně domluvíme veškeré detaily, Vám vše zpřístupníme online - samotná aplikace se instaluje jako jakýkoliv jiný program a není potřeba nic složitě nastavovat. V místě, kde budete tisknout účtenky (OptiLynx je totiž jinak dostupný odkudkoliv, kde máte Internet), bude ještě potřeba nastavit tiskárnu, k čemuž Vám poskytneme podrobný návod.


Jak probíhá celý proces spuštění OptiLynx? Co po mně budete požadovat?

  • Požádáme Vás o zaslání seznamu poboček a uživatelů, které Vám v systému připravíme.
  • Zpřístupníme Vám zkušební prostor, kde si můžete systém vyzkoušet.
  • Volitelně Vám do tohoto prostoru importujeme i Vámi dodaná data, viz otázka níže "Co je možné do OptiLynx importovat?".
  • Sami si do systému nahrajete EET certifikát, nastavíte parametry organizace a poboček a dle námi dodaného návodu zprovozníte tiskárnu účtenek.
  • Nakonec nám dáte vědět, kterou formu platby zvolíte, viz ceník.


Jaké vybavení budu pro provoz OptiLynx potřebovat?

  • Základem je jakýkoliv počítač či tablet, případně mobilní telefon s připojením k internetu – ten je potřeba vždy.
  • Jedná-li se o prodejní místo, budete navíc potřebovat termotiskárnu na účtenky a přijímáte-li platbu kartou, tak i platební terminál – toto vybavení v současnosti nezajišťujeme. Platební terminál by ale ideálně neměl řešit EET, neboť EET odesílá přímo OptiLynx – ať už se jedná o platbu kartou, hotovostí, na fakturu či jinou.
  • Pro tisk přehledů a zakázkových karet je dále vhodné mít dostupnou klasickou A4 tiskárnu.


Co je možné do OptiLynx importovat?

  • Skladové položky vč. počtu kusů na různých pobočkách, zákazníky (bez zakázek), služby, dodavatele – budou-li dodány ve strojově čitelném formátu (csv, xlsx apod.)
  • Bohužel není možné importovat zakázky, protože zakázky se skládají z mnoha různých součástí: zákazníka, několika brýlí, které se dále skládají z čoček, úprav atp. Kvůli tomuto rozčlenění zakázek bohužel není možné je přenést ze starého systému.


Je možné zvolit jednorázový poplatek, ale ten rozdělit do splátkového kalendáře?

  • To bohužel není možné, je nutné si zvolit mezi jednorázovou vstupní platbou, nebo pravidelným měsíčním poplatkem.


Jak to používat


Na kolika počítačích mohu OptiLynx používat?

  • Počet zařízení, kde můžete OptiLynx používat, není nijak omezený! Ke svým datům máte přístup z jakéhokoliv místa, kde je připojení k internetu, a už vůbec nezáleží, zda používáte počítač, tablet či mobilní telefon. I na jedné pobočce můžete mít více počítačů, které lze všechny používat současně – například jeden v prodejně, další ve skladu atp.


Mám více zaměstnanců, kteří se na prodejně střídají. Budu platit víc?

  • Nebudete! Cena softwaru je určena množstvím poboček, nikoliv zaměstnanců. V současnosti mají všichni zaměstnanci přístup ke všem pobočkám, a při přihlášení si sami zvolí, na které pobočce a terminálu se zrovna nacházejí. Díky tomu může zaměstnanec i střídat pobočky, nebo se můžete na data poboček dívat třeba z domova a libovolně mezi nimi přepínat.


Na jaké termotiskárně je možné tisknout účtenky?

  • Obecně je to možné na jakékoliv, kterou lze připojit přes síť (tedy ne přes USB). Zdaleka nejrozšířenější jsou ale modely Epson čtvrté či páté řady, v provedení LAN.
  • Co se týká rozlišení tisku, OptiLynx umí tisknout účtenky na ve 180 a 203 DPI – což si můžete nastavit individuálně pro každou pobočku.


Je možné na účtenky tisknout logo společnosti?

  • OptiLynx na hlavičky účtenek tiskne pouze fakturační údaje. Ve většině termotiskáren je ale možné nastavit, aby nad samotný tisk vložily ještě logo – možné to tedy je, konfiguraci je ale nutné provést přímo v tiskárně, nikoliv v OptiLynx.


Jak systémově probíhá proces zhotovení zakázky?

  • Při vytvoření zakázky se po platbě zálohy (která může být i nulová) vytiskne účtenka, na které je dodatek s informacemi o zakázce – číslo zakázky a kontaktní údaje provozovny, kde byla vytištěna. Současně se Vám vytiskne jedna či více zakázkových/brýlových karet (více v případě, že je v zakázce více brýlí), které slouží Vám k vyhotovený zakázky.
  • Dosud je zakázka ve stavu Nová. Ve chvíli, kdy naskladníte veškeré položky, které v zakázce jsou - typicky zejména brýlová skla, přepne se zakázka automaticky do stavu Připravená.
  • Po kompletaci je zakázka zákazníkovi vydána na základě účtenky s odpovídajícím číslem zakázky a je mu předána také zakázková/brýlová karta. Tyto karty mají vždy rozměr 1/3 A4 a tak je vhodné na ně ze zadní strany předtisknout například záruční podmínky nebo jiné Vámi zvolené informace. Vydáním zakázky se přepne do stavu Vydaná.


Co když mi něco v OptiLynx nebude vyhovovat?

  • Rádi nasloucháme Vaší zpětné vazbě a jsme velmi rádi za všechny podněty, které od našich zákazníků sbíráme. Veškeré návrhy na úpravy vždy zvažujeme, a v případě, že úpravu vyhodnotíme jako vhodnou pro všechny zákazníky OptiLynx, tak ji zařadíme do seznamu úprav, které dostanou všichni zdarma.
  • Někdy se ale také může stát, že byste potřebovali úpravu na míru přesně pro vás. Jelikož jsme programátoři a provozujeme i mnohé jiné systémy, nebojíme se jakýchkoliv úprav či integrací - v naší standardní hodinově sazbě.


Mám další otázky...